Like Page Your Online Store

Sunday, December 29, 2013

Pengalaman Bercuti DiBandung

Wahh..Maaf sebab tak dapat update tentang pengalaman bercuti ke bandung, ini kerana aku di serang demam, batuk dan selesema selama 2 minggu..arghhhh..sekarang pun still lagi batuk dan selesema..
Disini aku nak update pasal percutian kami sekeluarga ke bandung pada 9/12/2013-13/12/2013 secara ringkas..kalau aku nak mengarang panjang berjela pun boleh cuma rasanya sama jer kot macam pengalaman kawan-kawan yang lain. So aku nak bagi ringkasan jer apa yang penting..hehee..(malas sebenarnya nak mengarang :p)..

Ok..pertama sekali aku bersyukur bangat sebab aku lepas bapak Imigresen..ha..ha..haa...ini kerana aku dah lama tak bayar PTPTN aku..2 tahun beb..nervous juga aku nak lalu bapak Imigresen tu..tapi nasib lepas..yang turut bersyukur masa tu adik aku..2 x 5 la kami tak bayar PTPTN..hehee..(2 bulan sebelum bertolak baru sibuk bayar PTPTN)

(9/12/2013 - ISNIN)

Sampai jer di airport bandung..terus cari teksi, malangnya dapat teksi avanza..sempit jooo aku cakap..macam sardin..dah la beg besar-besar..besar tapi kosong..sebab nak tapau oleh-oleh dari bandung..kekekekk..masa tu hujan lagi..airport bandung dah la kecik..berebut-rebut ambik teksi..masa tu nak demand pun tak boleh..hahaa..padan muka..Nasib  15 minit jer perjalanan ke Verona Palace Hotel, kalau tak memang aku dah jadi suster ngesot kot..malam tu kitorang  tak gi mana-mana dan makan kat hotel  ja..sebab hujan ..sedih sangattt~ ( ala-ala Sharifah Amani)

(10/12/2013 - SELASA)
Pagi dah awal bangun sebab makcik aku nak bawa gi umah dia di depok. Makcik aku bawa kereta AVANZA dan supir..(tangan di dada mata ke atas)..nasib tak jadi sardin..sebab beg kecik jak kami bawa..hehee..dalam perjalanan tu makcik aku bawa makan sate Maranggi di jalan cibungur- puwarkata..gila sedap sate dia..kalau sesiapa nak ke Jakarta..aku syorkan korang singgah di sini..sate dia enak bangat dan juicy mennn..perjalanan ambik masa selama 3 jam juga lah ke rumah makcik aku nie..bedengkur-dengkur aku tidur..sampai jer..terus rehat dan meluruskan tulang temulang di katil..hehee..malam tu kitorang gi mall carrefour..mall biasa-biasa aje..tapi murah..pastu kitaorang makan kat Hoka-Hoka Bento atau HokBen makanan jepun..kat Malaysia macam belum ada lagi restaurant nie..sedap juga..ngam dengan cita rasa kami..hehee..

(11/12/2013 - RABU)
Ok, masa nie agak kelam kabut sedikit..sebab kalau ikut jadual yang di buat..kami sepatutnya tak bermalam di rumah makcik kami..so pagi nie jam 6 pagi waktu Malaysia dan 5 pagi waktu Indonesia kami bertolak ke bandung..tambah satu penumpang..kawan makcik aku..kejadian dia..sardin semula..(tangan didada mata ke atas)..ha..ha..haa..kami singgah di tempat restaurant makanan sunda..sedap juga..sambal dia macam sambal bapa aku selalu buat..sambal tomato..yang aku pelik..ayam di Indonesia nie semua macam tak cukup makan..kering, liat, keras..oleh kerana lapar..aku bedal jaa..huhhhh..sampai jer  di hotel Verona palace kami packing barang sebab nak check out ke hotel lain..Hotel  Zodiak..sebab check out  ada masalah system..double booking..ada orang lain lagi yang stay dalam bilik tu pada hari yang sama..so kitorang di pindah kan ke hotel Zodiak..rasa panas juga masa nie..tapi abang ipar aku yang urus..so ikut seja laa..kalau nak di bandingkan 2 hotel nie..verona palace rasanya lebih selesa..breakfast pun banyak pilihan dari hotel zodiak..tapi menurut si supir hotel zodiak nie tempat strategik..sebab dekat dengan rumah mode setiabudhi..bagi aku sama jak..jalan semua macetttt..hehee..pagi tu sepatutnya ke tangkuban perahu tapi oleh kerana perjalanan ke bandung 3 jam sudah dilalui..tak jadi..penat beb duduk dalam kereta..perjalanan ke tangkuban mengambil masa selama 1 jam..so kami buat keputusan pagi tu ke Factory Outlet Jalan Riau..jalan Riau memang best..banyak kedai –kedai disepanjang jalan..boleh google sendiri..hehee..selepas jalan riau kami ke Trans Studio..kami habiskan masa 3 jam jer..jam 3 petang..kami ke Pasar Baru..pasar baru memang the bestttt..rasanya 2jam tak cukup nak shopping..malam nak jalan lagi..tapi bila tanya supir, supir macam keberatan..so malam kitaorang duduk kat hotel jer..bowringggg..hehee..aku pun tak pasti supir hayukka nie sehari nya macamana..kalau ikut sehari 9 pagi hingga 9 malam..tapi aku tak tanya plak dengan supir tu sehari dorang macamana..abaikannn..anggap jer supir tu pun nak berehat..heehee..

(12/12/2013 - KHAMIS)
Waktu nie..jam 9 pagi kitorang dah serbu Pasar Baru..sebab nak cari kain dan telekung kiriman orang..hehee..sambil tu sempat juga beli kasut ala-ala kpop tapi takde jenama berharga 70k rupiah..duit Malaysia dalam RM19.39..kira berbaloi la juga kan..hehee..telekung kain lycra harga RM25 dan kain berharga RM32..lepas tu kitaorang ke jalan Riau semula..mak aku nak beli beg di Terminal Tas..(mesti  termimpi-mimpi la tu beg idaman)..kemudian ke Kartika Sari beli brownies untuk bawa balik Malaysia, lepas tu ke Rumah Mode jalan setiabudhi..kat sini tak best..mahal-mahal..rugi jer singgah sini..barang perempuan semua mahal-mahal..lelaki murah-murah plak..tak best..masa nie aku tak jumpa lagi beg idaman aku..kat Terminal Tas pun takde yang aku berkenan..so aku resah sangat masa nie..aku masih ada 600k dalam tangan..aku suh kakak aku pujuk abang ipar aku ke Rumah Tas di jalan Lembong..so tugas abang ipar aku pujuk si supir bawa ke rumah tas..hehee..supir kami nie pemalu orang dia susah nak kawtim..nasib juga supir nie nak..di Rumah Tas tu aku rasa macam syurga beg..hehee..banyak sangat pilihan dari terminal tas..syukur juga aku jumpa beg idaman aku si Coach..dan purse aku si Gucci..hehee..

(13/12/2013 - JUMAAT)
Waktu nie..dah nak balik Malaysia..2 kali trip..sebab kereta avanza kecik tak muat luggage kami..beg mak dan bapa aku dah beranak pinak..bercucu cicit lagi..akak aku pun sama..beg aku beranak satu jer..hehee..sampai jer di airport bandung terus bayar tax 75k seorang..dan check in..Alhamdullilah selamat sampai ke Malaysia.

# Kami tak sempat ke tangkuban perahu, jalan dago, jalan sukajadi dan banyak lagi..T.T
#Adik aku cirit birit selama 4 hari berturut-turut..nasib perut dia tak buat hal dalam kapal terbang.
#Sepanjang di bandung..penjual-penjual jalanan ok jer..kalau ko buat-buat tak nampak.
#Peminta sedekah ibu anak berani pegang ko beb minta simpati, hati kena keringggg…
#Balik dari bandung demam aku tak baik-baik..makan ubat pun takde effect.aigooo~
#Nie jadual tukaran Rupiah ke Malaysia yang kami guna..wajib ada!!

Tahun depan kami nak pegi lagiii..yahuuu!!kumpul duit!!!