Like Page Your Online Store

Friday, November 1, 2013

Plan Ke Bandung

   

     Lama dah sebenarnya nak ke bandung, tapi ye la kena ada bajet kalau nak merantau nie..kalau pergi seorang  macam selfish la pulak kan..sooo lebih elok bawa family. Dalam setahun nie aku dan adik beradik yang lain dah pakat-pakat kumpul duit nak ke bandung..niat nak bawa orang tua kami jalan-jalan dan suda tentu laa SHOPPINGGG. Jadi seorang kena kumpul RM2K..kitorang ada 4 orang adik beradik..kalau di kira RM8K la bajet kan?tapi akak aku yang yang pertama tu tak dapat ikut sebab bos tak bagi cuti-cuti malaysia..hehee..kejadian dia hanya RM6K jer bajet nak ke bandung selama 5 hari 4 malam..korang rasa cukup tak untuk 6 orang dewasa dan 1 orang kanak-kanak??Insha Allah cukup..
   
     Tiket Flight+Hotel+Supir dah pun kitorang beli bulan 9..Tiket Flight (KUL-BDO) + Hotel RM2,9++.++ nie guna airasia go, Supir plak kitorang ambik Hayuka Bandoeng dia caj sehari Rupiah 390K kitorang ambik 3 hari  tapi sehari tu dia tak caj sebab hantar ke airport jer..so kena cas 2 hari je..baikkan diorang..yang 2 hari lagi kitorang nak naik teksi, korang boleh kira sendiri la kalau tukar ke RM sebab dari masa ke semasa nilai tu berubah..hehee..Pastu Tiket Flight (KK-KUL) RM1,5++.++ untuk 4 orang (mak,bapa, aku,adik) nie mahal sebab lambat dan baru beli tiket..hehee..Jadi kalau di kira kasar TOTAL RM4,6++.++. Untuk pengetahuan korang, aku memang ada survey-survey harga pakej yang berleluasa kat internet nie..tapi mak oiii tekejut aku bila dorang bagi quotation ngan aku..harga cecah RM8K-RM10K..biar betikk??Jadi untuk berjimat cermat kitorang buat keputusan untuk handle sendiri jer..kan dah save bajet di situ..hehee..Kitaorang akan ke bandung bulan disember nie..jadi kalau nak tau cerita tentang Jalan-jalan ke bandung tunggu bulan depan tau..hehee..aku datang TRANS STUDIOOOO!!^^,

*P/s : Nie 1st time aku buat bajet ke luar negara, Rasanya ada yang dapat bajet lagi murah kan?^^,

0 comments: